FORUM TERENOWO.PL: Suzuki Samurai (2011) - System garaży - FORUM TERENOWO.PL

Skocz do zawartości

Nasze terenówki

ebfb01f58c815e0ff6760d4f5b661f4f_d.jpg

Suzuki Zielonek (2010)

Właściciel: konefka 

Dodano: 27 luty 2011 - 06:11
DSC_0342.JPG

Chevrolet K1500 (1980)

Właściciel: Trasek-off-road 

Dodano: 08 czerwiec 2012 - 02:15
Suzuki Gonzo.jpg

Suzuki Gonzo (2011)

Właściciel: margod 

Dodano: 03 styczeń 2011 - 09:28
szerszen1.jpg

Szerszeń evo1 (2013)

Właściciel: Rescars 

Dodano: 11 grudzień 2013 - 11:37
uaz1.jpg

UAZ 369B (1977)

Właściciel: RAFCO 

Dodano: 14 październik 2011 - 06:27

Nawigacja

Strona główna  Garaż
Przeglądaj  Przeglądaj pojazdy
Statystyki  Statystyki garażu
  • Właściciele: 55
  • Pojazdy: 76
  • Modyfikacje: 32
  • Zdjęcia: 362
  • Odsłon: 965662
  • Komentarze: 46

Ostatnio zaktualizowane

002.JPG PSZCZOŁA Suzuki Samurai (2012)
Właściciel: Adas 
Zaktualizowany: 29 luty 2016 - 10:54
integracja1.jpg SUZUKI SAMURAI 1,3 (2010)
Właściciel: ohkarol 
Zaktualizowany: 20 lipiec 2015 - 08:26
samurai_orange.jpg Suzuki Samurai-Orange (2012)
Właściciel: Qcyk 
Zaktualizowany: 21 maj 2014 - 03:20
SAM_1757obc.JPG TOYOTA LAND CRUISER LJ 73 (1989)
Właściciel: Kiciuś 
Zaktualizowany: 21 kwiecień 2014 - 01:04
IMG_2911_tonemapped-001.jpg Suzuki Samurai Czarne Maleństwo (2013)
Właściciel: Czesio 
Zaktualizowany: 01 marzec 2014 - 01:25

Suzuki Samurai (2011) Dyskusja na forum Podziel się Oceń ***** 2 Oceny

Samurai Radwag.JPG
  • Właściciel pojazdu: RAFCO 
  • Data dodania: 29 sierpień 2011 - 09:14
  • Data aktualizacji: 11 lipiec 2012 - 03:20
  • Kolor: Czarny
  • Wyświetleń: 31973
  • Cena: --
  • Przebieg: --

  • Po 2 latach jeżdżenia „lekko dłubniętym” UAZ-em przyszedł czas na zmianę auta. Po wspólnym rajdzie w klasie w Wyczyn z naszym kolegą Markiem jadącym Samuraiem na „afganach” i 35’ Silverstonach i wygraniu tym że autem bez większych problemów klasę wyczyn na „Nidzickich Manewrach” wybór był prosty. Tylko Samurai. Zaczęło się od szukania samochodu bazowego.
    Po wielu przemyśleniach i policzeniu kosztów materiałów i robocizny brat doszedł do wniosku, że lepiej kupić już jakieś dobrze zrobione auto. Udało się kupić taki egzemplarz pod Koszalinem. Auto posiada klatkę, którą trzeba troszeczkę poprawić, bo spawy są „słabe”, silnik od BMW 1.8 iS, PTO i wyciągarka mechaniczna Star, zawieszenie na sprężynach Toyota LJ 70.
    Po pierwszych jazdach okazało się że auto ma potencjał i nieporównywalnie więcej mocy od Uaz-a. Wreszcie pojawił się uśmiech na twarzy. Auto miało zwykłe fotele, które nie trzymały kierowcy, a że blisko były urodziny brata dostał piękne kubełki z 4 punktowymi pasami bezpieczeństwa i wyszytą ksywą kierowcy.
    Teraz można szybko pomykać na naszych warmińskich szuterkach. Na hopkach auto ładnie skacze, ale kolega ostrzegł nas że reduktor długo czegoś takiego nie wytrzyma.
    Po pierwszych podnieceniach przyszedł czas na postawienie auta do warsztatu 4x4 Jacka Ciemnego (P.P.H.U JAWAN). Na pierwszy ogień poszedł montaż „prezentowych” kubełków. Teraz jest wygodniej i dużo bezpieczniej, choć wsiadania trzeba się było nauczyć.
    Kolejną zmianą były koła wraz z oponami.Auto po zakupie posiadało 31 calowe opony Malatesta Kaiman i 15 calowe stalowe felgi. Nalewki wraz ze stalową obręczą trochę ważą, więc decyzja padła na aluminiowe 15x8,5 cala felgi z odsadzeniem ET -30 i 35 calowe Silverstony. Między oponę a felgę wsadzona została dętka. Na razie nie ma funduszy na beadloki. Całość waży mniej i kilka centymetrów poszerzyło auto, co poprawia właściwości jezdne „wywrotnego” Samuraia.
    Samurai słabo hamował ponieważ z tyłu miał oryginalne bębny. Jacek dorobił tarcze kotwiczne własnego pomysłu i założył zaciski z Astry. Tylny hamulec ma zawór w kabinie zastępujący ręczny. Powinien przydać się na podjazdach po pieczątki.
    Aby auto było w 100% funkcjonalne potrzebne są jeszcze małe zmiany. Najważniejszą czynnością do wykonania jest przesunięcie przedniego zawieszenia bardziej do przodu tak aby opona wyprzedzała przód samochodu i zamontowanie wspomagania. Poprawi to właściwości jezdne w wąskim wąwozach. Kolejną sprawą jest konieczność zainstalowania wyciągarki elektrycznej na tył w celu asekuracji na trawersach.
    Przedstawiony egzemplarz nie jest jakimś wyjątkowym autem i można znaleźć dużo podobnych aut, ale mam nadzieję że opis przyda się osobom, które chcą zmodyfikować swoje Samuraje.
    Z poważaniem
    Rafco.



Powered By: Garage System v3.0.1 © 2017 DevFuse