FORUM TERENOWO.PL: Wybór terenówki - FORUM TERENOWO.PL

Skocz do zawartości

Nasze terenówki

biedronka 6.JPG

Mahindra Wersja nr 4 (2006)

Właściciel: seba4x4 

Dodano: 20 czerwiec 2012 - 07:10
J-1.JPG

Suzuki Jimny evo zero (2011)

Właściciel: czaya 

Dodano: 07 czerwiec 2011 - 01:17
DSC_0342.JPG

Chevrolet K1500 (1980)

Właściciel: Trasek-off-road 

Dodano: 08 czerwiec 2012 - 02:15
DSCN0300_zmniejszacz-pl_78144.jpg

GAZ 69 (1977)

Właściciel: 4x4blotnik 

Dodano: 15 wrzesień 2011 - 05:56
d01.jpg

Land Rover Defender Scarab Team (1994)

Właściciel: Karson 

Dodano: 12 wrzesień 2011 - 06:06
Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Wybór terenówki pomoc w wybraniu uniwersalnej terenówki

#1 Użytkownik jest niedostępny   Dabthor 

  • Newbie
  • Pip
  • Grupa: Members
  • Postów: 2
  • Dołączył: 21 lipiec 2013

Napisany 21 lipiec 2013 - 07:57

Witam
jestem totalnie zielony w terenówkach. A poproszono mnie bym pomógł w znalezieniu uniwersalnej terenówki.
Uniwersalna tzn: w las i bezdroża jak i do miasta po zakupy i do pracy.

Coś co musi mieć napęd 4x4 dla 50 paroletniego faceta. nie za dużo elektroniki, coś co będzie nie zawodne i jakoś w miarę przyjazne dla portfela w serwisowaniu, budżet ok 30tyśPLN

Zdaje sobie sprawę że nie jest to super dokładny opis czego szukamy ale może jakieś wskazówki czego na pewno nie kupować....

Dziękuje za wszelką pomoc.
0

#2 Użytkownik jest niedostępny   seba4x4 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Zobacz blog
  • Zobacz galerię
  • Grupa: Members
  • Postów: 348
  • Dołączył: 16 maj 2011

Napisany 21 lipiec 2013 - 08:04

Przed zakupem auta terenowego musimy określić sobie kilka podstawowych założeń:
CZY TYLKO W TEREN? Czy będzie to drugie auto przeznaczone tylko do jazdy w pracy? Z tego wynika wybór wersji (3–5 drzwi), wieku, komfortu oraz wszelkiego typu udogodnień wymaganych w aucie.
JAKI TEREN? Jaka jest charakterystyka terenu leśnictwa/nadleśnictwa? W oparciu o te dane dokonujemy wyboru nadwozia (samonośne lub na ramie), systemu napędu (dołączany przedni napęd, stały napęd na dwie osie, wersje z lub bez reduktora, blokady mostów).
BENZYNA/DIESEL? Jakie zasilanie preferujemy (benzyna/diesel)? Nie wszystkie marki w intere-sującym nas roczniku oferują oba rodzaje zasilania, ponadto liczba pokonywanych rocznie kilometrów również ma wpływ na określony wybór pojazdu. Nowsze auta z silnikiem diesla oferują imponującą moc i moment obrotowy, ale w zamian nie są już tak niezawodne i odporne na niskiej jakości paliwo, a do tego są coraz bardziej wrażliwe na wilgoć.
NA JAK DŁUGO? Jak długo zamierzamy jeêdzić danym autem i ile kilometrów zamierzamy nim pokonać? Określenie czasu użytkowania pozwala nam na kupno auta z określonym przebiegiem, ograniczającym ewentualne koszta napraw i przeglądów. Często można znaleźć zadbane starsze auto z stosunkowo niskim przebiegiem, które długo jeszcze nam posłuży na leśnych drogach.
SERWIS? Czy w pobliżu miejsca zamieszkania mamy serwis lub mechaników znających się na danym modelu? Zakupienie auta, do którego nie znajdziemy w okolicy fachowca będzie się wiązać z większymi kosztami eksploatacji. Równie ważny jest dostęp do materiałów eksploatacyjnych potrzebnych naszej terenówce. Nie do wszystkich modeli możemy zakupić zamienniki, a to z czasem wpływa na koszt eksploatacji.
ZA ILE? Jaką kwotą dysponujemy na zakup auta? Często zapominamy o tzw. „pakiecie startowym”, który z reguły w aucie terenowym jest wiele wyższy niż w aucie osobowym. Na starcie warto wymienić pasek rozrządu (o ile takowy występuje), oleje w silniku, skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczo-redukcyjnej, obu mostach, na wymianę zasługuje również płyn chłodniczy i inne drobiazgi. Auta terenowe zawsze posiadają bardziej pojemne układy smarowania i chłodzenia. Często też zmuszeni jesteśmy do zmiany opon na takie, które pozwolą nam sprawnie poruszać się po leśnych drogach. Po podsumowaniu tych kilku „drobiazgów” pojawia nam się znacząca kwota. Kupić głową, nie sercemWymieniłem powyżej zaledwie kilka podstawowych kryteriów pomagających w określeniu naszych oczekiwań w stosunku do wymarzonej terenówki. Przeanalizowanie ich pod kątem własnych potrzeb i możliwoÊci pozwala nam na kupowanie auta „umysłem”, a nie „oczami”, co często pozwala nam uniknąć zawodów i rozczarowań związanych z użytkowaniem terenówki. W kolejnych artykułach będę się starał szczegółowiej opisać wspomniane dziś zagadnienia i szereg innych tematów związanych z naszymi terenówkami.
0

#3 Użytkownik jest niedostępny   Dabthor 

  • Newbie
  • Pip
  • Grupa: Members
  • Postów: 2
  • Dołączył: 21 lipiec 2013

Napisany 25 lipiec 2013 - 10:13

CZY TYLKO W TEREN? - nie, również normalne miejskie użytkowanie.
JAKI TEREN? - las/nadleśnictwo : pojezierze augustowskie
BENZYNA/DIESEL? - benzyna ( ew benzyna z LPG)
NA JAK DŁUGO? - ma służyć jako jedyny samochód więc jak najdłużej
SERWIS? - jest w okolicy
ZA ILE? - ok 30k PLN
0

#4 Użytkownik jest niedostępny   bondzio 

  • Newbie
  • Pip
  • Grupa: Members
  • Postów: 3
  • Dołączył: 27 lipiec 2014

Napisany 27 lipiec 2014 - 05:14

może jakiś nowszy uaz? przerobiony na gaz
0

#5 Użytkownik jest niedostępny   trampek 

  • Newbie
  • Pip
  • Grupa: Members
  • Postów: 8
  • Dołączył: 04 kwiecień 2016

Napisany 06 październik 2016 - 03:49

Samurai jest nie do zajechania jak się go dobrze traktuje.
0

#6 Użytkownik jest niedostępny   bardo 

  • Newbie
  • Pip
  • Grupa: Members
  • Postów: 9
  • Dołączył: 28 październik 2017

Napisany 02 listopad 2017 - 11:18

Zobacz posttrampek, o 06 październik 2016 - 03:49 , powiedział:

Samurai jest nie do zajechania jak się go dobrze traktuje.


Zgodzę się, Samurai spoko sprzęcik - na polskie warunki drogowe w zupełności wystarczy.
Fajnie też, bo z opcją 4x4 oraz 7-osobową kabiną prezentuje się Skoda Kodiaq: http://www.skoda-auto.pl/modele/kodiaq
Ktoś miał może do czynienia z tym autem?
0

Prześlij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie