FORUM TERENOWO.PL: instrukcja obsługi reduktora w LR Disco i Defender - FORUM TERENOWO.PL

Skocz do zawartości

Nasze terenówki

1804125808_2.jpg

Land Rover Discovery II (1999)

Właściciel: Janusz 

Dodano: 04 październik 2011 - 05:11
ebfb01f58c815e0ff6760d4f5b661f4f_d.jpg

Suzuki Zielonek (2010)

Właściciel: konefka 

Dodano: 27 luty 2011 - 06:11
100_4998.JPG

Nissan Patrol y61 Karetka Off Road (2011)

Właściciel: OFF ROAD RESCUE TEAM 

Dodano: 04 styczeń 2011 - 12:58
IMG_2911_tonemapped-001.jpg

Suzuki Samurai Czarne Maleństwo (2013)

Właściciel: Czesio 

Dodano: 23 grudzień 2013 - 08:09
white_bitch (2).JPG

Suzuki Vitara "White Bitch" (1990)

Właściciel: czaya 

Dodano: 13 sierpień 2011 - 02:48
Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

instrukcja obsługi reduktora w LR Disco i Defender mowa o modelach do 98r

#1 Użytkownik jest niedostępny   Karson 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Zobacz blog
  • Zobacz galerię
  • Grupa: Members
  • Postów: 227
  • Dołączył: 28 czerwiec 2011

Napisany 12 październik 2011 - 05:11

Piękny, łopatologicznie napisany tekst, aż szkoda go nie podać :P


Lewarek (mała dźwignia) porusza się w dwóch równoległych liniach - dla uproszczenia bedę używał pojęcia prawej i lewej.
Po prawej stronie mamy 3 położenia. W trakcie normalnej jazdy dźwignia znajduje się w tylnym połozeniu po prawej stronie.
Aby właczyć reduktor należy auto zatrzymać wrzucić luz i przesunąć małą dźwignię do przodu - w górne (przednie) położenie (cała operacja odbywa się po prawej linii). W ten sposób mamy właczony reduktor i możemy normalnie jeździć (skręcać) - coś jak biegi polowe w traktorze - w praktyce - przy ruszaniu pod górę, z ciężką przyczepą itp. żeby nie spalic sprzęgła.
Aby właczyć blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego ponownie należy zatrzymać auto, wrzucić luz, a małą dźwignię ustawić w położeniu neutralnym - środkowe po prawej stronie (jeżeli jeździliśmy normalnie - to jedno położenie do przodu, jeżeli z właczonym reduktorem - to cofnąć do tyłu), następnie przesunąć dźwignię w lewo i tu mamy dwie możliwości wyboru jazdy z właczoną blokadą:
1) z właczonym reduktorem - dźwignia w lewo i do przodu
2) bez reduktora - dźwignia w lewo i do tyłu
Po właczeniu blokady międzyosiowego mechanizmu różnicowego na tablicy zapala się H - tak, jak zdecydowanie bardziej doświadczeni koledzy pisali wcześniej - NIE MOŻNA JEŹDZIĆ Z WŁACZONĄ BLOKADĄ PO ASFALCIE!!! czyli jak paki się H na tablicy - nie można skręcać na asfalcie, a najlepiej w ogóle nie używac tego gdy nie ma takiej potrzeby, tzn, gdy samochód może jechac normalnie, lub z reduktorem.
Sprawdzałem już moje autko trochę i raz użyłem blokady - jazda pod stromą górę po mokrej trawie i błocie - udało się!!! Ale kolega twierdzi, że najwazniejszą sprawą są tu odpowiednie opony.
Włączanie i wyłaczanie reduktora i blokady - czasem lepiej wychodzi na włączonym biegu, na lekko popuszczonym sprzęgle - trzeba wyczuć moment.

Reduktor powoduje, że jedziesz jakby traktorem na biegach polowych, stosuje sie go pod dużą górę, z ciężką przyczepą, genaralnie chyba najbardziej praktycznie można to ująć - żeby nie spalić sprzegła. Jeżeli np. w błocie na płaskim zakopiesz się tak, że mielą ci koła, to nie ma potrzeby właczac reduktora, a jedynie sama blokadę i powinieneś wyjechać. Ale jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce np pod górę, albo przy wyjeżdzie z jakiegoś dołu, to żeby nie spalic sprzęgła przy ruszaniu, użyj reduktora. generalnie reduktor nie ma nic wspólnego z twardym - miękkim, tu chodzi o obciążenia przy ruszaniu, inne przełożenia po prostu. Właczony reduktor - duże obroty - mała prędkość. Jak auto nie daje rady pod górę na przykład na jedynce - wtedy reduktor. A blokada tak, jak pisałem wcześniej, może być używana z reduktorem lub bez niego.

tekst autorstwa mojego kolegi o nicku @zoomy
0

#2 Użytkownik jest niedostępny   misiogdy 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Zobacz blog
  • Zobacz galerię
  • Grupa: Members
  • Postów: 43
  • Dołączył: 31 sierpień 2011

Napisany 12 październik 2011 - 09:46

Podpowiem tylko, że taką przydatność i zasadę działania ma reduktor w Foresterze.
0

#3 Użytkownik jest niedostępny   seba4x4 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Zobacz blog
  • Zobacz galerię
  • Grupa: Members
  • Postów: 348
  • Dołączył: 16 maj 2011

Napisany 13 październik 2011 - 06:11

Jeździłem ostatnio Defenderem, dobrze, że miał opisane poszczególne położenia dźwigni ;)
0

#4 Użytkownik jest niedostępny   Karson 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Zobacz blog
  • Zobacz galerię
  • Grupa: Members
  • Postów: 227
  • Dołączył: 28 czerwiec 2011

Napisany 13 październik 2011 - 06:48

za pierwszym razem też miałem zagwozdkę co i jak robić :P
0

#5 Użytkownik jest niedostępny   seba4x4 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Zobacz blog
  • Zobacz galerię
  • Grupa: Members
  • Postów: 348
  • Dołączył: 16 maj 2011

Napisany 13 październik 2011 - 07:13

Tylko na reduktorze przy włączonym wstecznym (miał pod górkę) wyrzucał reduktor..... Jakaś diagnoza?
0

#6 Użytkownik jest niedostępny   Karson 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Zobacz blog
  • Zobacz galerię
  • Grupa: Members
  • Postów: 227
  • Dołączył: 28 czerwiec 2011

Napisany 13 październik 2011 - 07:58

nie zapięty do końca był po prostu lub cięgno nie trzymało jak trzeba - do wyregulowania
0

Prześlij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie