FORUM TERENOWO.PL: Nissan Patrol K160/260 (1989) - System garaży - FORUM TERENOWO.PL

Skocz do zawartości

Nasze terenówki

b27c79662e.jpg

Suzuki Jimny (1999)

Właściciel: Tomek.S 

Dodano: 03 styczeń 2011 - 10:34
Jawan 1.jpg

JAWAN 4x4 Zmota (2012)

Właściciel: RAFCO 

Dodano: 15 listopad 2012 - 11:46
vitarra.jpg

Suzuki Vitara (1991)

Właściciel: przemo130 

Dodano: 05 grudzień 2011 - 11:52
vitara 2.jpg

Suzuki Vitara 1,6 Warka-team (2009)

Właściciel: Kwadrat 

Dodano: 23 luty 2011 - 01:16
Suzuki Gonzo.jpg

Suzuki Gonzo (2011)

Właściciel: margod 

Dodano: 03 styczeń 2011 - 09:28

Nawigacja

Strona główna  Garaż
Przeglądaj  Przeglądaj pojazdy
Statystyki  Statystyki garażu
  • Właściciele: 55
  • Pojazdy: 76
  • Modyfikacje: 32
  • Zdjęcia: 362
  • Odsłon: 983588
  • Komentarze: 46

Ostatnio zaktualizowane

002.JPG PSZCZOŁA Suzuki Samurai (2012)
Właściciel: Adas 
Zaktualizowany: 29 luty 2016 - 10:54
integracja1.jpg SUZUKI SAMURAI 1,3 (2010)
Właściciel: ohkarol 
Zaktualizowany: 20 lipiec 2015 - 08:26
samurai_orange.jpg Suzuki Samurai-Orange (2012)
Właściciel: Qcyk 
Zaktualizowany: 21 maj 2014 - 03:20
SAM_1757obc.JPG TOYOTA LAND CRUISER LJ 73 (1989)
Właściciel: Kiciuś 
Zaktualizowany: 21 kwiecień 2014 - 01:04
IMG_2911_tonemapped-001.jpg Suzuki Samurai Czarne Maleństwo (2013)
Właściciel: Czesio 
Zaktualizowany: 01 marzec 2014 - 01:25

Nissan Patrol K160/260 (1989) Dyskusja na forum Podziel się Oceń -----

IMG_1960.JPG
  • Właściciel pojazdu: Peepuck! 
  • Data dodania: 26 listopad 2011 - 09:52
  • Data aktualizacji: 03 grudzień 2011 - 07:47
  • Kolor: zielony
  • Wyświetleń: 19934
  • Cena: --
  • Przebieg: --

  • Po dłubaniu w szczepowym GAZ'ie-69tym i długiej przerwie w off-roadzie w 2005 roku stałem się posiadaczem własnego samochodu terenowego.

    Jest to model przejściowy , początek produkcji Patroli w Hiszpanii. Bardzo krótka seria pojazdów 1989-1991roku. W zasadzie od klasycznej japońskiej 160ki różni się tylko VINem i kilkoma kosmetycznymi zmianami wewnątrz kabiny.

    Auto kupiłem po oglądnięciu wielu 160ek. W tamtym okresie nie stać mnie było na zakup GRa. Wszystkie pojazdy jakie oglądałem zazwyczaj przedstawiały sie słabo. Styrane, mocno okaleczone wnętrza przez domorosłych innowatorów - rolników itd, itp

    W zasadzie zrezygnowany pojechałem oglądnąć ten egzemplarz. Wystawiony był za 16 tysięcy. Jadąc pomyślałem :" ...ok, jak będzie w miarę ładny i gość spuści do 13stu to biorę...".

    Gdy stanąłem przed autem to już wiedziałem , ze będzie mój. Pojazd był przywieziony z Holandii i na tle tych kilkunastu 160ek, które oglądałem wyglądał jak z salonu. Kompletne, mało zniszczone wnętrze (brakowało tylko tylnej kanapy, wiadomo Holandia...) oraz ogólna świetna kondycja mechaniczna pojazdu przeważyła szalę.

    I tak jest u mnie do dzisiaj i pewnie zostanie do śmierci technicznej.

    Uterenowianie pojazdu następowało stopniowo i wszystkim "świerzakom" polecam taki system. Wiele mnie to nauczyło i pozwoliło poznać wóz na wylot.

    Najpierw pojeździłem na ATeku 31 " ale szybko mi się znudziło ciąganie 2 tonowego pudła z lagru...

    Kolejnym etapem było 31" MT - przeskok w kosmos. Wóz zaczął działać jak terenówka.

    Ale wszystko to mało. Padło na modyfikację zawieszenia i kolejny rozmiar MT. Długo rozważałem jak zmodyfikować resoraka. Przedłużanie wieszaków z miejsca odrzuciłem jako najgłupszy pomysł. Lift budy mnie nie satysfakcjonował. Nie zależało mi na upchnięciu większego koła ale na zwiększeniu prześwitu. Z racji, że pojazd był wykorzystywany również na co dzień, SPOA budziło moje wątpliwości. Zdecydowałem się w sumie na mocno pionierską w tym okresie metodę stosowaną w tych modelach: obniżenie mocowań resorów. Wszystkie mocowania poszły niżej o 5cm od oryginału z zachowaniem geometrii zawieszenia. Jak sie później okazało był to strzał w 10chę. Pojazd prowadzi się świetnie, w terenie na kołach 33" radził sobie bardzo dobrze i niewiele w sumie odbiegał od GR-ów. Z perspektywy czasu uważam , że w takiej konfiguracji pojazd był najsprawniejszy terenowo w całej historii użytkowania pomimo tego iż w późniejszym czasie dostał koła 35".

    Oczywiście oprócz zawieszenia pojazd uległ ogólnemu przystosowaniu do użytkowania w terenie. Zderzaki z zaczepami wyciagarka.... no własnie, wyciągraka.
    A no leży sobie nasmarowana od 4 lat na półce bo nie ma czasu ani komu zamontować. ;P

    W planach na przyszłość jest doprowadzeni pojazdu do stanu może nie zabytkowego ale będzie to już raczej pojazd czysto zlotowy a nie pompa do gnoju...

    W terenie planowana przesiadka na GRa.
    Co z tego wyjdzie? Czas pokaże.. :)

3 Komentarze( Dodaj komentarz )
Peepuck!Zdjęcie Peepuck! 
27 listopad 2011 - 09:27
A umówiliśmy się pod Castoramą :) :)
Peepuck!Zdjęcie Peepuck! 
27 listopad 2011 - 06:28
Hehe, tak pamiętam. I pojechaliśmy popycić za Kobierzyn... :).
MaqZdjęcie Maq 
27 listopad 2011 - 02:27
Dobry wóz .... ten konkretny egzemplarz uratował mi tyłek przed LJ-tą :rolleyes:
Wsiadłem ... przejechałem się kawałek .... i wiedziałem już czym będę jeździł :D
Pamiętasz Konrad jak się umawialiśmy pod jakimś supermarketem na zakopiance?
Strona 1 z 1

Powered By: Garage System v3.0.1 © 2017 DevFuse