FORUM TERENOWO.PL: Mitsubishi Pajero Pinin (2003) - System garaży - FORUM TERENOWO.PL

Skocz do zawartości

Nasze terenówki

d01.jpg

Land Rover Defender Scarab Team (1994)

Właściciel: Karson 

Dodano: 12 wrzesień 2011 - 06:06
d01.jpg

Land Rover Discovery (1994)

Właściciel: Karson 

Dodano: 14 wrzesień 2011 - 09:29
IMG_07911.jpg

Mitsubishi Pajero (2009)

Właściciel: Darek T1 

Dodano: 22 luty 2011 - 11:29
nasza vitka.jpg

Suzuki Vitara (1994)

Właściciel: Karson 

Dodano: 11 październik 2011 - 07:40
Shrek

Shrekawóz (2010)

Właściciel: shrek4x4 

Dodano: 26 maj 2011 - 10:25

Nawigacja

Strona główna  Garaż
Przeglądaj  Przeglądaj pojazdy
Statystyki  Statystyki garażu
  • Właściciele: 55
  • Pojazdy: 76
  • Modyfikacje: 30
  • Zdjęcia: 362
  • Odsłon: 633747
  • Komentarze: 42

Ostatnio zaktualizowane

samurai_orange.jpg Suzuki Samurai-Orange (2012)
Właściciel: Qcyk 
Zaktualizowany: 21 maj 2014 - 03:20
SAM_1757obc.JPG TOYOTA LAND CRUISER LJ 73 (1989)
Właściciel: Kiciuś 
Zaktualizowany: 21 kwiecień 2014 - 01:04
002.JPG PSZCZOŁA Suzuki Samurai (2012)
Właściciel: Adas 
Zaktualizowany: 30 marzec 2014 - 11:14
IMG_2911_tonemapped-001.jpg Suzuki Samurai Czarne Maleństwo (2013)
Właściciel: Czesio 
Zaktualizowany: 01 marzec 2014 - 01:25
szerszen1.jpg Szerszeń evo1 (2013)
Właściciel: Rescars 
Zaktualizowany: 11 grudzień 2013 - 11:42

Mitsubishi Pajero Pinin (2003) Dyskusja na forum Podziel się Oceń -----

1.JPG
  • Właściciel pojazdu: misiogdy 
  • Data dodania: 09 wrzesień 2011 - 09:51
  • Data aktualizacji: 09 wrzesień 2011 - 10:05
  • Kolor: Czarno srebrny
  • Wyświetleń: 12919
  • Cena: --
  • Przebieg: --

  • Przedstawiam mój wehikuł, czyli stosunkowo rzadko w Polsce spotykany Mitsubishi Pajero Pinin. Samochód całkowicie seryjny. Po długim namyśle zdecydowałem się na kupno wersji ze zwykłym silnikiem 4G93 w wersji H77 (czyli 5d). Niestety MMC w Europie oferowało w tym modelu skrzynię SS4 tylko w wersji GDI, której z powodu kosztownej eksploatacji chciałem uniknąć. Ponieważ nie planowałem nic więcej niż turystyczny offroad, stwierdziłem że zobaczę „w praniu” jak spisuje się symetryczny napęd AWD i ewentualnie będę gdybał nad „motaniem” go na SS4. O dziwo okazało się, że napęd Full Time 4WD bez blokad i reduktora przy aucie tej wielkości doskonale spisuje się w lżejszym terenie. Tu trzeba zaznaczyć, że moje wersja to nie okrojone SS4 do trybu 4H. W SS4 rolę centralnego dyfra przyjmuje wiskoza (VCU), która tak naprawdę dołącza przód w razie poślizgu i którą można blokować blokadą kłową (4HL). Czyli rozwiązanie znane z Pajero II. U mnie natomiast znajduje się zarówno centralny mechanizm różnicowy jak i wiskoza, która utrzymuje stały podział mocy 50:50 (czyli w momencie poślizgu ujmuje mocy osi która ten poślizg ma). Czyli tak jak w Pajero III tylko, że bez blokad i reduktora. Do lajtowej turystyki nadaje się znakomicie, bo dojedzie tam gdzie zwykła osobówka na pewno w całości nie dojedzie.
    Samochód ten trudno włożyć w jakieś konkretne ramy. Na pewno nawet w wersji z SS4 nie jest „dorosłą” terenówką (rama wbudowana w nadwozie, IFS), jednak na pewno nawet w mojej wersji nie można go porównywać z SUVem klasy np. RAV4 czy Freelander, bo w terenie bije go na głowę (z powodu sztywnej tylnej osi, prześwitu 23cm i zabezpieczenia podwozia). Samochód ten jest „globalnym” produktem MMC. Chociaż w Europie nie produkowany od 2005 roku, nadal jest dostępny w Australii i Japonii i RPA (jako iO) oraz w Brazylii (jako wciąż modernizowany TR4). Ciekawostką jest, że we wszystkich tych krajach SS4 było i jest oferowane ze zwykłym silnikiem 4G93.
    Ponieważ celem nabycia pojazdu było tylko bezstresowe pokonywanie łąk, gruntówek i szutrów jedyne modyfikacje polegały na wymianie opon na rewelacyjne Bridgestone Dueller 694 A/T, które poprawiły trakcję w błocie o jakieś 50% w stosunku do fabrycznych H/T i pozwalają na naprawdę dynamiczną jazdę po szutrze oraz zamontowaniu przedłużenia fabrycznej osłony silnika, czyli po prostu blachy aluminiowej 3mm osłaniającej przedni dyfer i skrzynię biegów, która sprawdziła się podczas jazdy po kamienistych drogach i „trawersowaniu” na wysokim krawężniku. W planach jak dobrze pójdzie lift zawieszenia o 25 mm przy pomocy amortyzatorów KYB (sprowadzane z Japonii, wykorzystują fabryczne sprężyny i nie zmieniają skoku koła) i podłożenia tulei pod tylne sprężyny (aluminiowej lub dopasowaniu jakiś polibuszy).
    Do samochodu w Australii i Brazylii produkuje się całą masę szpeju (zderzaki, zawieszenia, snorkele itp.) , jednak koszty zakupu w Polsce są poza moim zasięgiem, ale jako że lubię DIY, być może z czasem przeróbki będą większe.


2 Komentarze( Dodaj komentarz )
misiogdyZdjęcie misiogdy 
19 wrzesień 2011 - 07:38
Wiesz, ja widziałem Defa co go Pajero z błota wyciagał, więc dużo zależy od tego co za fajerą siedzi ;) (nie mówię tu o sobie)Dodaj obrazek- czymś takim to można nawet poszaleć :)
KarsonZdjęcie Karson 
16 wrzesień 2011 - 08:16
z porównywaniem pinina do innych aut bym uważał, szczególnie jeśli chodzi o.. freelandera ;) widziałem w akcji jednego i drugiego i.. pinin na piaskowni stanął, a frelek nawet się w tym samym miejscu nie zająknął. ale nieważne. mitsu to mitsu, do jazdy po szutrach czy polnych drogach OK, w trudniejsze nawierzchniowo drogi żal byłoby mi go brać.
na pewno miło się nim jeździ po czarnym, pali mniej niż rasowe terenówki i jeździ.. dużo szybciej :lol:
Strona 1 z 1

Powered By: Garage System v3.0.1 © 2014 DevFuse