FORUM TERENOWO.PL: Toyota Land Cruiser HDJ100 (2004) - System garaży - FORUM TERENOWO.PL

Skocz do zawartości

Nasze terenówki

DSC02408aaa.jpg

Land Rover discovery (1995)

Właściciel: piox 

Dodano: 01 luty 2012 - 04:50
P9170062.JPG

Nissan Patrol (1992)

Właściciel: seba4x4 

Dodano: 19 październik 2011 - 07:05
DSCN0300_zmniejszacz-pl_78144.jpg

GAZ 69 (1977)

Właściciel: 4x4blotnik 

Dodano: 15 wrzesień 2011 - 05:56
Gaz_Kocur

gaz evo6000 gaz 69 mercedes nissan vm (2003)

Właściciel: KOCUR offroadgarage.pl 

Dodano: 27 wrzesień 2011 - 12:08
J-1.JPG

Suzuki Jimny evo zero (2011)

Właściciel: czaya 

Dodano: 07 czerwiec 2011 - 01:17

Nawigacja

Strona główna  Garaż
Przeglądaj  Przeglądaj pojazdy
Statystyki  Statystyki garażu
  • Właściciele: 55
  • Pojazdy: 76
  • Modyfikacje: 32
  • Zdjęcia: 362
  • Odsłon: 983588
  • Komentarze: 46

Ostatnio zaktualizowane

002.JPG PSZCZOŁA Suzuki Samurai (2012)
Właściciel: Adas 
Zaktualizowany: 29 luty 2016 - 10:54
integracja1.jpg SUZUKI SAMURAI 1,3 (2010)
Właściciel: ohkarol 
Zaktualizowany: 20 lipiec 2015 - 08:26
samurai_orange.jpg Suzuki Samurai-Orange (2012)
Właściciel: Qcyk 
Zaktualizowany: 21 maj 2014 - 03:20
SAM_1757obc.JPG TOYOTA LAND CRUISER LJ 73 (1989)
Właściciel: Kiciuś 
Zaktualizowany: 21 kwiecień 2014 - 01:04
IMG_2911_tonemapped-001.jpg Suzuki Samurai Czarne Maleństwo (2013)
Właściciel: Czesio 
Zaktualizowany: 01 marzec 2014 - 01:25

Toyota Land Cruiser HDJ100 (2004) Dyskusja na forum Podziel się Oceń -----

toyo8.jpg
  • Właściciel pojazdu: Janusz 
  • Data dodania: 22 sierpień 2011 - 11:41
  • Data aktualizacji: --
  • Kolor: biały/czarny
  • Wyświetleń: 16271
  • Cena: --
  • Przebieg: 130000 kilometry

  • Toyota Land Cruiser 100 – pustynny okręt - masa gotowego i załadowanego na wyprawę
    przekracza 3,6t !
    Za bazę do budowy tej wyprawówki posłużył seryjny Land Cruiser w rzadko spotykanej na naszym rynku ‘średniej’ specyfikacji – bez skórzanych, elektrycznych siedzeń, wszechobecnego‘drewienka’, szyber dachu i nawigacji za to wyposażony we wszelkie inne, bardziej przydatne podróżo-umilacze – jak automatyczna klima, podgrzewane siedzenia czy fabryczny system audio nawet z subbooferem. Jest to wersja po face liftingu, a więc z nową deską rozdzielczą, zegarami typu Optitron i co najważniejsze z nową 5-biegową skrzynią automatyczną. Mocniejszą i ekonomiczniejszą niż starsza 4-biegowa.

    Przygotowanie do pustynnych wypraw objęło: drążki skrętne HD firmy OME, tylne sprężyny tego samego producenta +400kg. Usunięta została cała hydraulika z fabrycznymi amortyzatorami i początkowo znalazły się tam amortyzatory OME LTR z zewnętrznymi zbiornikami gazu. Niestety amortyzatory te działały optymalnie tylko przy maksymalnym ‘dobiciu’ azotem i nie utrzymywały tego stanu przez dłuższy czas. Obecnie zostały zastąpione potężnymi Koni Raid Heavy Track – ustawionymi na najmocniejsze tłumienie. W miejsce koła zapasowego pod samochodem powędrował drugi zbiornik paliwa o poj 150l - wraz z seryjnym daje to 240l. Instalacja wlewowa i paliwowa do drugiego zbiornika to oryginalna Toyotowska z modelu HZJ105 i działa bez zarzutu. Cały spód został zabezpieczony łącznie 3 alumiowymi płytami Asfir (3/4 spodu jest płaskie niczym w rajdówce). Przedni zderzak został wykonany na zamówienie i tak zaprojektowany, żeby zachować dużo większy kąt natarcia niż dedykowane do tego modelu zderzaki ARB lub TJM. W zderzaku schowana jest lekka i szybka wyciągarka Superwinch z syntetyczną liną, ksenonowe halogeny przeciwmgielne, a na nim konwencjonalne halogeny Hella Luminator. Do tylnego zderzaka African Outback dorobione zostały ramiona z uchwytami na koło zapasowe i skrzynie lub kanister. Bagażnik dachowy przymocowany do fabrycznych mocowań w miejsce relingów, jest alumionowy, lekki i prosty. W zależności od charakteru wyjazdu może być na nim montowy namiot dachowy lub dodatkowy szpej. W środku , w tylnej części nadwozia znalazły się metalowe kratki w oknach, a nadkolu schowany kompresor Viaair, 10l butla na sprężone powietrze już się nie zmieściła i chowana została pod samochodem za tylnym zbiornikiem. Na 16”calowe alumiowe felgi z modelu sprzed facliftu, pomalowane proszkowo na czarny mat, założone zostały AT-eki BFG o mniej spotykanym rozmiarze 295/75/R16 – co przekłada się na rozmiar prawie 34” W środku standardowo znalazły się: CB radio, Garmin 276C, przetwornica na 220V z dwoma gniazdami, dodatkowe lampki i kilka innych drobiazgów.
    Mimo znacznej ilości elektronicznych systemów, turbosprężarki czy zawieszenia IFS – samochód do tej pory jest bardzo wytrzymały, bezawaryjny , świetnie sobie radzi w afrykańskim piachu, i całkiem przyzwoicie na połoninach.


Powered By: Garage System v3.0.1 © 2017 DevFuse