FORUM TERENOWO.PL: SRUDOBARU cz.2 - FORUM TERENOWO.PL

Skocz do zawartości

Nasze terenówki

P9170062.JPG

Nissan Patrol (1992)

Właściciel: seba4x4 

Dodano: 19 październik 2011 - 07:05
b27c79662e.jpg

Suzuki Jimny (1999)

Właściciel: Tomek.S 

Dodano: 03 styczeń 2011 - 10:34
SDC15405a.JPG

Land Rover Discovery (1997)

Właściciel: Kamel 

Dodano: 30 grudzień 2010 - 02:19
P1010070.jpg

Nissan Patrol K160 (1989)

Właściciel: Maq 

Dodano: 25 październik 2011 - 10:48
Esjot.jpg

Suzuki Esjot 418 (2010)

Właściciel: Kwadrat 

Dodano: 22 luty 2011 - 03:11

SRUDOBARU cz.2

Prace przy takich samochodach to czysta przyjemność – dziwne i niepowtarzalne przeróbki powodujące przeistaczanie się z nijakiego wyglądem pojazdu , w nową usportowioną wersję , którą aż chce się przejechać choć parę metrów …
Tak naprawdę na rajdach nie widuję się Vitary X-90 i może dla tego taka właśnie wersja będzie przyciągać uwagę .
Ilości wszystkich przeróbek zastosowanych w tym pojeździe nie będę opisywał , lecz kilka ( tych większych) mogę w skrócie przybliżyć :
- zawieszenie ( na oryginalnym nie sposób pokonywać przeszkód terenowych )- wzmocnione gazowe amortyzatory wraz ze sprężynami
- silnik ( nominalnie to ogólny brak mocy ) - trzeba było go trochę „odetkać” czyli usprawnić dolot powietrza do silnika , potem przeróbki wtrysku paliwa , zapłonu , zmniejszenie mas wirujących , sportowy wydech itp. Na sam koniec wpadł nam pomysł zamontowania systemu wtrysku podtlenku azotu zwanego pospolicie „Nitro” . Dodanie prawie 50 KM i 70 Nm spowodowało spore zwiększenie wrażeń z jazdy
- sprzęgło – następstwem podniesienia mocy było użycie wzmocnionego sprzęgła ze spieków i sportowego, lżejszego koła zamachowego.
- układ paliwowy - nowy układ paliwowy otrzymał wydajniejszą pompę , filtr i przewody. Wykonaliśmy również większy zbiornik ( 80 L ),który to umieszczony w bagażniku ma za zadanie podołać zwiększonemu zużyciu paliwa, zwiększyć prześwit oraz zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia w terenie.
- Koła- większe opony MT na mocnych stalowych felgach 4-Mad z ujemnym offsetem dla polepszenia stabilności
- most tylny -100%-wa blokada ARB.
- płyty osłonowe – aluminiowe płyty z przodu i z tyłu oraz odpowiednie wzmocnienia konstrukcji pod nimi miały na celu zwiększenie wytrzymałości na uderzenia w przeszkody podczas trwania rajdu ( powinny się przydać , bo Vitara nie ma za dużego prześwitu..)
- oprzyrządowanie - sportowe fotele z pasami 4 pkt; klatka bezpieczeństwa, sportowa kierownica, pedały, metromierz i CB , na masce halogeny xenonowe 4-Mad
poniżej kilka zdjęć .Całość w pełnym rynsztunku do oglądnięcia na "24 Godziny Polska"...

Załączone miniaturki

  • Załączony obraz
  • Załączony obraz
  • Załączony obraz
  • Załączony obraz
0
  Like

0 komentarzy do tego wpisu

Przekierowania [ URL ]

Brak przekierowań na ten wpis

Luty 2018

P W Ś C P S N
   1234
567891011
12131415161718
192021 22 232425
262728    

Ostatnie wpisy

Odnośniki mojego bloga