FORUM TERENOWO.PL: Rajdowe Mitsubishi Pajero w wersji 3CG - FORUM TERENOWO.PL

Skocz do zawartości

Nasze terenówki

d01.jpg

Land Rover Discovery (1994)

Właściciel: Karson 

Dodano: 14 wrzesień 2011 - 09:29
101_0475.jpg

suzuki sj420 sj410 (1986)

Właściciel: 4x4 Miastko Team 

Dodano: 10 październik 2011 - 10:19
szerszen1.jpg

Szerszeń evo1 (2013)

Właściciel: Rescars 

Dodano: 11 grudzień 2013 - 11:37
jawan 1.1.jpg

Nissan Patrol GR Gr (1994)

Właściciel: RAFCO 

Dodano: 05 luty 2012 - 12:42
377243_273052546133360_1560563098_n.jpg

Nissan (2011)

Właściciel: kamill00 

Dodano: 26 luty 2011 - 01:51
Niegdyś zatrzęsienie 'miśków' oglądaliśmy na niemal każdym rajdzie terenowym, ostatnimi czasy ta silna reprezentacja znacznie się wykruszyła (przynajmniej na rajdach amatorskich). A szkoda, bo to naprawdę dzielne i szybkie auta, dobrze sprawdzające się rajdach Cross Country.
Na niedawnym rajdzie Baja Challenge jedynym reprezentantem spod znaku trzech diamentów było Mitsubishi Pajero zbudowane w 3City Garage. Był to długo przez nas oczekiwany rajdowy debiut tego auta i ... okazał się jak najbardziej udany. Załoga Remigiusz Klonowski/ Andrzej Leciejewski zajęła 3. miejsce w klasie, z lepszymi czasami z odcinka na odcinek. Kolejny poważny start to MT Series, tam nasi zawodnicy (i samochód rzecz jasna) wypadli jeszcze lepiej zajmując drugie miejsce.

Dodaj obrazek

Samochód został zbudowany zgodnie ze specyfikacją T2. Użyliśmy sprawdzonych już wielokrotnie rozwiązań.
Za bazę posłużył Pajero z roku 2000, w wersji 5-cio drzwiowej z benzynowym silnikiem GDI. Wybór długiej wersji był raczej przypadkowy, jednak z doświadczenia wiemy, że taka wersja jest bardziej przewidywalna i łatwiejsza w prowadzeniu. Co potwierdza Rem, który wcześniej ścigał się autem 3-drzwiowym.

Początek prac standardowo polegał na wyrzuceniu z auta wszystkiego, co zbędne łącznie z materiałami wygłuszającymi. Zdemontowana została klimatyzacji i odchudzona elektryka.

Dodaj obrazek

Do tak przygotowanej "puszki" zamontowaliśmy klatkę bezpieczeństwa zgodną z załącznikiem J Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA. Fabryczne zawieszenie zastąpiliśmy kompletem amortyzatorów KING poddanych tunningowi w firmie Polon, posiadają obecnie większe zbiorniczki i zmodyfikowane przewody, co gwarantuje wydajniejszą pracę i większą odporność na przegrzanie. Wzmocnione zostały pewne elementy nadwozia oraz zawieszenia, części eksploatacyjne wymieniliśmy na nowe. Podwozie chronione jest solidna aluminiową osłoną.

Dodaj obrazek

Zamontowany został snorkel Safari, wprawdzie sporo droższy od wielu zamienników dostępnych na rynku, jednak o nieraz przetestowanej wytrzymałości. Ze względu na częste nocne etapy na rajdach zadbaliśmy też o dodatkowe oświetlenie, 4 reflektory HID na dachu, dwa szerokokątne i dwa dalekosiężne zapewniają świetną widoczność w ciemności.

Wróćmy do wnętrza samochodu. Zależało nam aby nie stał się on ascetyczną rajdówką, dlatego zachowaliśmy deskę rozdzielczą w prawie niezmienionej formie, włączniki dodatkowych elementów, gdy było to możliwe, podpięliśmy pod fabryczne, uniknęliśmy w ten sposób dokładania nieestetycznych pstryczków :)

Dodaj obrazek

Standardowo zamontowane zostały fotele kubełkowe, pasy szelkowe i kierownica OMP. Auto zostało wyposażone również w centralny wyłącznik prądu oraz parę udogodnień dla pilota i inne drobiazgi... Jeżeli chcecie przyjrzeć się naszej pracy z bliska zapraszamy do Gdańska, zobaczyć będzie nas też można na cowiększych rajdach, ale to już w przyszłym sezonie.

Dodaj obrazek

Podsumowując, Pajero to fabrycznie bardzo dobra konstrukcja, nie trzeba porywać się na skomplikowane modyfikacje i ulepszenia, wystarczy umiejętnie wykorzystać to, co dała fabryka :)

Dodaj obrazek
0
  Like

0 komentarzy do tego wpisu

Przekierowania [ URL ]

Brak przekierowań na ten wpis

Luty 2018

P W Ś C P S N
   1234
567891011
12131415161718
192021 22 232425
262728    

Ostatnie wpisy

Odnośniki mojego bloga

Ostatnie komentarze