FORUM TERENOWO.PL: Jak przygotować auto do brodzenia w wodzie? - wskazówki dla początkujących - FORUM TERENOWO.PL

Skocz do zawartości

Nasze terenówki

Uaz 3.JPG

UAZ EVO 1999 (1999)

Właściciel: seba4x4 

Dodano: 11 październik 2011 - 10:07
DSC_0115 - Kopia (640x456).jpg

Nissan SZAKAL Patrol (2012)

Właściciel: Mati 

Dodano: 15 marzec 2013 - 12:01
IMG_4191.JPG

Mitsubishi Pajero T2 (2002)

Właściciel: Krawiec 

Dodano: 24 luty 2011 - 05:53
P1030091.JPG

Kia Sportage (1998)

Właściciel: seba4x4 

Dodano: 29 wrzesień 2011 - 06:05
b27c79662e.jpg

Suzuki Jimny (1999)

Właściciel: Tomek.S 

Dodano: 03 styczeń 2011 - 10:34
Wielu z ludzi zaczynających swoją przygodę z off- roadem zastanawia się co zrobić, aby auto zanurzone głęboko w wodzie działało jak należy bez większych strat. Oto kilka wskazówek.

Jeżeli już podejmiemy decyzję o topieniu auta, należy przejrzeć je pod kątem wycieków (silnik, skrzynię, reduktor, mosty, układ wspomagania kierownicy) jest to bardzo ważne, ponieważ jak coś wycieka to woda może się tam przedostać. Bagnet od oleju musi być szczelny lub zaślepiony. Przy silnikach benzynowych z aparatem zapłonowym dobrze jest zmienić kable WN na nowe my polecamy zastosować kable od lodzi motorowej, robione na zamówienie oraz dodatkowo do aparatu mamy doprowadzone nadciśnienie przez kompresor 2 tłokowy o wydatku ok 70l/min jednocześnie przy zachowaniu oryginalnego odpowietrzenia w aparacie). Kolejną bardzo ważną kwestią jest instalacja elektryczna -wszystkie bezpieczniki, przekaźniki i komputery najlepiej jest zamontować pod dachem tak aby ich nie zalać. Skrzynka hermetyczna jest rozwiązaniem często stosowanym w samochodach przygotowanych do off-road’u, jednak my nie mamy przekonania do tego rozwiązania. Komputer dodatkowo zabezpieczamy (klejem do szyb ). Wszystkie odpowietrzenia (mosty, skrzynia, reduktor) powinny być wyprowadzone możliwie najwyżej (dobrym rozwiązaniem jest wytworzenie niewielkiego nadciśnienia w mostach, skrzyni i reduktorze wtedy ryzyko dostania się wody do środka maleje prawie do zera, ale nie może ono tez być zbyt duże, bo wypchnie nam uszczelnienia).

Mając automatyczną skrzynię biegów trzeba pamiętać o wyprowadzeniu odpowietrzenia tej skrzyni ,zaślepieniu bagnetu od niej, lub o dobrym jego uszczelnieniu. Zbiornik paliwa- trzeba pamiętać o tym, aby woda nie dostała się do paliwa bo wtedy jest po zabawie. Ostatnią, chyba najważniejszą kwestią, jest snorkel, przez wielu nazywany oddechem silnika. Powinien on mieć możliwie jak najmniej zakrętów, odpowiednią średnicę rur, aby nie dusił silnika. Według nas, umieszczenie go z tyłu auta jest lepszym rozwiązaniem, ponieważ silnik jako pierwszy idzie pod wodę, jeżeli będzie z tyłu istnieje mniejsze ryzyko jego zalania.

To oczywiście tylko wskazówki, każdy ma swoje, sprawdzone rozwiązania.

Załączony obrazZałączony obrazZałączony obrazZałączony obraz
Załączony obrazZałączony obrazZałączony obrazZałączony obraz
0
  Like

0 komentarzy do tego wpisu

Przekierowania [ URL ]

Brak przekierowań na ten wpis